تعمیر یخچال دوو

تعمیر یخچال و سایر تعمیر لوازم خانگی دوو عیب‌یابی آن نیازمند تخصص و دانش کافی درباره خود یخچال و البته برند دوو است. برند دوو و یخچال آن سال‌های بسیار است که در خدمت مصرف‌کنندگان ایرانی هستند. همچون بسیاری از لوازم‌خانگی یخچال نیز پس از گذشت زمان طولانی به علت کارکرد مداوم دچار اشکالاتی خواهد شد. حال یک متخصص تعمیر یخچال می‌تواند به‌راحتی باتوجه‌به مشکلات پیش‌آمده قطعه یا قطعات معیوب را شناسایی و نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کند.

هرچند شما در انتخاب تعمیرکار، خودمختار هستید اما توجه داشته باشید که استفاده از یک تعمیرکار کم‌تجربه و غیرمتخصص شاید هزینه کمتری داشته باشد. اما به علت عدم تجربه کافی در زمینه محصولات برند دوو و البته استفاده از لوازم‌یدکی غیراستاندارد و غیر اصل یخچال شما در کوتاه‌ترین زمان دوباره دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد.

عیب‌یابی و تعمیر یخچال دوو- کارو سرویس

خراب بودن موتور یخچال دوو

کمپرسور را می‌توان قلب یخچال نامید. معیوب بودن کمپرسور یخچال به معنای خرابی کامل سیستم خنک‌کننده یخچال است. موتور یخچال دوو یک قطعه مکانیکی است که در داخل خود پیستون، میلنگ و سوپاپ‌هایی را جای‌داده است. یک موتور داخل کمپرسور قرار دارد که با چرخش خود گردشی شبیه به گردش خون را در قطعات یخچال ایجاد می‌کند. از این‌رو سرویس کردن به‌موقع و البته تعمیر آن تخصصی است که دانش و تجربه زیادی را خواهد طلبید.

برای تعمیر یخچال در محل دوو و کمپرسور آن نیز حتماً می‌بایست توسط متخصصان انجام شود. به علت وجود گاز قابل اشتعال تعمیر موتور بدون دانش خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت. پس در صورت ازکار افتادن با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

معیوب بودن کمپرسور یخچال دوو-کار و سرویس

بوق زدن یخچال دوو

 بوق زدن یخچال دوو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. باز بودن درب یخچال، افزایش مواد داخل یخچال و پایین آمدن دمای داخل آن و حتی نیاز به دیفراست کردن فریزر نیز می‌تواند از جمله دلایل بوق زدن یخچال دوو باشد. اما در مواردی نیز بوق زدن به معنای نیاز به تعمیر یخچال دوو است.

 در مدل‌هایی که دارای نمایشگر هستند معمولاً می‌توان یک عدد و حرف را مشاهده کرد که با نگاه بر روی دفترچه راهنما می‌توانید دلیل بوق زدن یخچال را متوجه شوید. مواردی همچون کاهش توانایی کمپرسور، نشت مایع خنک‌کننده، کویل های کثیف، تراز نبودن محل قرارگیری یخچال، دمای داخلی نامناسب با مواد غذایی نیز جزو دلایل بوق زدن یخچال دوو هستند.

خنک نکردن یخچال دوو

قطعاً خنک نکردن یخچال دوو می‌تواند شمارا شاکی کند. اما در بسیاری از مواقع مشکل از قطعات یخچال نیست و تنظیمات دمایی یخچال مشکل اصلی است. با چک کردن میزان دمای مشخص شده یخچال و فریزر می‌توانید آن را به‌دلخواه و نیاز خود تغییر دهید. اما اگر یخچال توانایی رسیدن به دمای مشخص شده توسط شمارا ندارد می‌بایست به فکر تعمیر یخچال دوو خود باشید.

مشکلاتی همچون خرابی نوار کنار درب و پر بودن بیش از حد یخچال دو عامل بسیار شایع این مشکل هستند. اما مواردی همچون مشکل در کمپرسور و رله‌های حفاظتی، کمبود گاز، خرابی و نشتی لوله‌های کندانسور نیز از جمله مواردی هستند که با کمک یک تعمیرکار متخصص می‌توانید آنها را رفع کنید. خرابی یخچال در زمان طولانی می‌تواند باعث خرابی مواد غذایی داخل آن شود و به همین علت نیز سرعت عمل در تعمیر آن از جمله مواردی است که متخصصان ما در آن زبانزد هستند.

خنک نکردن یخچال دوو- کار و سرویس

خاموش شدن صفحه‌نمایش یخچال دوو

صفحه نمایش یخچال اطلاعات مناسبی را بدون بازکردن درب آن در اختیار شما خواهد گذاشت. خاموش شدن صفحه‌نمایش یخچال دوو می‌تواند نشان از یک مشکل دیگر باشد. تعمیر یخچال دوو و نمایشگر آن می‌بایست توسط یک متخصص انجام پذیرد. وجود قطعات الکترونیکی و تعویض و یا تعمیر آنها تنها می‌بایست توسط نمایندگی و متخصصین تعمیر یخچال مورد انجام قرار گیرد.

از جمله مشکلات عمده مربوط به صفحه‌نمایش قطع برق اصلی یا خرابی پریز است. سپس می‌بایست به سراغ اتصال برد و نمایشگر برویم که ممکن است به علت ضربه و جابه‌جایی یخچال از جا درآمده باشد. در مواردی خود یخچال با غیرفعال‌کردن صفحه‌نمایش و فعال‌شدن سیستم عیب‌یابی از رسیدن آسیب به نمایشگر جلوگیری می‌کند.

خاموش شدن صفحه‌نمایش یخچال دوو- کارو سرویس

خرابی لاستیک دور درب یخچال دوو

خرابی لاستیک دور درب یخچال نیز یکی دیگر از مشکلات موجود در یخچال دوو است. البته این لاستیک به‌راحتی می‌تواند تا سال‌های طولانی سالم بماند اما گاهی اوقات به علت ضربه، اشیا نوک‌تیز و یا حتی مواردی همچون محکم بستن درب یخچال می‌تواند به آن آسیب بزند. تعویض لاستیک دور درب یخچال از جمله موارد تعمیری راحت اما زمان‌بر است. در بسیاری از موارد تعمیرات کوچک می‌تواند راهکار مناسبی باشد اما اگر نوار آسیب بسیاری دیده است بهتر است که آن را تعویض کنید.

مشکلاتی همچون ترک خوردن، سفت شدن، خشکی و یا شل شدن نوار لاستیکی دور یخچال از جمله مواردی هستند که شمارا به سمت خرید یک نوار جدید سوق می‌دهند. برای تعویض لاستیک دور درب می‌توانید به دفترچه راهنما مراجعه کرده یا این کار را به یک متخصص بسپارید تا با هزینه پایین‌تر و درصد خطای پایین‌تر این کار را برای شما انجام دهد.

خرابی لاستیک دور درب یخچال دوو- کارو سرویس

علت صدای یخچال دوو

یخچال دوو مانند سایر یخچال ها در طول سالها استفاده ممکن است به دلایلی خراب شود و یا صداهای اضافه از آن شنیده شود. این صدای یخچال دوو ممکن است علت های مختلف داشته باشد که میباست توسط متخصص به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به تعدادی از این موراد بررسی میکنیم

صدای موتور یخچال دوو: میتواند به دلیل شل شدن پیچهای آن باشد

صدای تق تق:مربوط به شیر برق یا رله‌ها میتواند باشد که صدای طبیعی به شمار میرود

صدای بدنه یخچال دوو:یخچال روی زمین به صورت کج ایستاده است

صدای لوله‌های داخلی: به علت قرارگیری لوله‌ها داخل بدنه یخچال، متاسفانه این مشکل برطرف نمیشود.

علت صدای یخچال دوو-کارو سرویس

تعمیر آبسرد کن یخچال دوو

آبسرد کن یخچال دوو ممکن دچار خرابی شود و یا نیاز به تعمیر داشته باشد مانند روشن شدن آلارم فیلتر تصفیه آب،نشتی آب از یخچال دوو و یا بوی بد آبسردکن و یا مواردی دیگر.

آبسرد کن یخچال دوو همچنین ممکن است دچار خرابی دیگر نیز شود و به درستی کار نکند. در صورتی که مشکلاتی برای آبسرد کن به وجود آمد و نیاز به یک تعمیرکار برای رفع خرابی شدید تنها کافی با ما تماس بگیرید.

تعمیر آبسرد کن یخچال دوو-کارو سرویس