دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی-کارو سرویس

علت های تخلیه نشدن آب لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی جزو وسایل ضروری هر آشپزخانه ای به شمار می رود. شستن لباس با دست بسیار سخت و زمان گیر می باشد. ماشین لباسشویی این کار را برای ما آسان کرده است. به همین دلیل خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای ماشین های لباسشویی اتفاق می افتد، تخلیه نشدن آب آن می باشد. در این بخش می خواهیم این مشکل ماشین های لباسشویی را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران با ما تماس بگیرید.

دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ

 

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی می تواند سبب خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ شود. لذا برای تعمیر آن به مراکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی مراجعه نمایید. در ادامه دلایل مختلف عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ را بررسی می کنیم:

 

برای تعمیر لوازم خانگی در محل با ما تماس بگیرید.

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی

برای اینکه آب ماشین لباسشویی تخلیه شود، یک پمپ تخلیه آب برای این دستگاه طراحی شده است. که در حین انجام کار چندین بار آب دستگاه را تخلیه می کند. برای اینکه پمپ دستگاه آسیبی نبیند یک فیلتر قبل از پمپ نصب شده است تا اشیاء اضافی مانند زیپ، سکه، سنجاق، دکه و غیره که از لباس جدا شده است، قبل از رسیدن به پمپ متوقف شوند و پمپ آسیبی نبیند. اگر فیلتر پمپ توسط این اشیاء آسیبی ببیند و مسدود شود، پمپ نمی تواند آب ماشین لباسشویی را تخلیه کند. به همین جهت باید فیلتر پمپ را باز نمایید و آن را تمیز کنید.

مقاله عیب یابی ماشین لباسشویی را از دست ندهید.

مسدود شدن شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی در مسیر تخلیه فاضلاب و یا در زیر سیفون زیر سینک ظرفشویی نصب می شود. اگر در مسیر این شلنگ گرفتگی به وجود بیاید دستگاه نمی تواند آب را تخلیه کند.

دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی-کار و سرویس

خرابی  پمپ تخلیه آب دستگاه

پمپ تخلیه اب ماشین لباسشویی سامسونگ وظیفه دارد تا آب دستگاه را خارج نماید. در برخی موارد دیده شده است که اشیاء از فیلتر پمپ عبور می کند و به پمپ می رسد. همین امر موجب شکسته شدن پره های پمپ می شود و به پمپ آسیب جدی وارد می شود.

بعد از اینکه با استفاده از دفترچه راهنما جایگاه پمپ را پیدا کردید و به آن دسترسی پیدا کردید. می توانید بررسی کنید که آیا پمپ سالم است یا خیر. همچنین می توانید ببینید که چیزی در آن گیر کرده است یا خیر. اگر بررسی کردید و دیدید چیزی در آن گیر نکرده است، با استفاده از انگشت خود احتمال شکستگی پمپ را بررسی نمایید. اگر پمپ دارای شکستگی بود، باید آن را تعویض نمایید. در ادامه علائم شکستگی پمپ را مورد بررسی قرار می دهیم:

هنگام خارج شدن آب از پمپ، شما صدای خارج شدن آب را نمی شنوید.هنگام چرخش صدای بسیار کمی را می شنوید اما از شلنگ آبی بیرون نمی آید. درون دستگاه آب گیر می کند.همچنین ممکن است بر اثر کارکرد زیاد پمپ فرسوده شود و از کار بیفتد. اگر این موارد اتفاق بیفتد پمپ نمی تواند آب را تخلیه کند و باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید تا از خرابی ماشین لباسشویی جلوگیری نمایید.

بسته شدن مسیر خروجی آب زیر دیگ

در برخی موارد ممکن است جوراب یا تکه از لباس وارد مجاری تخلیه قبل از فیلتر شوند و باعث شود، مسیر خروجی آب مسدود شود. این موارد موجب عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ می شود. در این موارد حتما به مراکز تعمیر تخصصی لوازم خانگی مراجعه نمایید.

بسته شدن مسیر خروجی آب زیر دیگ  لباسشویی-کار و سرویس

خراب شدن تایمر یا برد ماشین لباسشویی

تایمر یا برد ماشین لباسشویی به عنوان فرمانده و مغز دستگاه می باشد و دستور قطع یا شروع هر قطعه را در زمان معین صادر می کند. خراب شدن این قطعه سبب مختل شدن کارکرد دستگاه می شود. و آب ماشین لباسشویی نیز تخلیه نمی شود

برد از تعداد  زیادی فیوز و خازن تشکیل شده است که خراب شدن هر یک از آنها موجب خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ می شود. فیوز ها و خازن ها در ارتباط مستقیم با برق هستند و وجود نوسانات برقی ممکن است موجب سوختن این قطعات شود. همچنین اگر به هر دلیلی آب وارد این قطعات شود، سیم پیچی های این دستگاه اتصالی می کند و برد آسیب می بیند. در برخی موارد ممکن است فقط فیوز ها یا خازن ها دچار مشکل شوند که در این موارد برد قابل تعمیر است.

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی

همانطور که گفتیم پمپ از ورود نخ ها و کرک ها و غیره جلوگیری می کند تا به پمپ آسیبی وارد نشود. که گاهی اوقات ممکن است این اشیاء سبب مسدود شدن فیلتر شوند و تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ به درستی صورت نگیرد. برای جلوگیری از این اتفاق قبل از انداختن لباس ها درون دستگاه، جیب های خود را بررسی نمایید. اگر فیلتر پمپ دستگاه مسدود شد، با استفاده از راهنما جایگاه فیلتر را پیدا کنید و آن را باز کنید. سپس فیلتر را تمیز کنید. در ادامه آن را در جای خودش بگذارید.

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی-کار و سرویس

گرفتگی محل خروج آب در ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر محل خروج آب در ماشین لباسشویی به هر دلیلی مسدود شود، آب دستگاه تخلیه نمی شود. در این موارد باید محل خروجی آب را بررسی نمایید تا موجب خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ نشود.