دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی- ماشین لباسشویی

دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی ال جی

ظرفشویی امروزه با توجه به مشغله زیاد افراد خانواده وسیله ای ضروری به شمار می رود. این وسیله با توجه به کارکرد روزانه ممکن است مانند وسیله های دیگر دچار خرابی شود. خرابی ماشین ظرفشویی ال جی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از مشکلات ماشین ها ظرفشویی ال جی آبگیری نکردن آن است. تعمیر این دستگاه ممکن است امری غیر ممکن و سخت به نظر برسد. اما اگر اطلاعات فنی و ابزار مناسبی داشته باشید می توانید این دستگاه را به راحتی تعمیر نمایید.

در قدم اول باید قطعه خراب شده را شناسایی نماید و پس از آن نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید. این نکته را به یاد داشته باشید اگر اطلاعات و تخصص کافی را نداشته باشید ممکن است خسارت های زیادی را به بار آورید.

تعمیر لوازم خانگی در محل را به ما بسپارید

علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی ال جی

با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی ال جی برای آسان شدن شستشو ساخته شده است، اگر ایرادی در این دستگاه به وجود بیاید باید کلیه ظروف را با دست شست. به همین دلیل برای اینکه مشکل دستگاه خود را حل کنید،

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران با ما تماس بگیرید

 

از جمله دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی  ال جی می توان به مسدود بودن فیلتر، خراب بودن شناور، خرابی شیر ورودی آب، خرابی شیر برق دستگاه و غیره اشاره نمود. در برخی موارد می توانید مشکل دستگاه را خودتان حل کنید اما در موارد سخت و پیچیده نیازمند افراد متخصص هستید.

مقاله جامع دلایل خرابی ماشین ظرفشویی را از دست ندهید.

آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی- کارو سرویس

خرابی شیر ورودی آب

دریچه یا شیر ورودی آب به دلیل پر کردن آب گرم مناسب استفاده می شود. این شیر به وسیله یک بدل الکترونیکی و یک تایمر کنترل می شود. این شیر ورودی در زیر و پشت دستگاه قرار دارد. یک عدد شلنگ خروجی نیز به محفظه متصل است.

اگر ماشین ظرفشویی ال جی آبگیری نمی کند از میزان فشار و ورودی آب اطمینان حاصل کنید. سپس بررسی نمایید که آیا در زمان آبگیری به این شیر برقی، برق می رسد یا خیر. اگر این دو مورد مشکلی نداشت یعنی شیر مشکل دارد و باید آن را تعویض نمایید. در ضمن شلنگ ها را نیز بررسی کنید که مسدود نباشد. همچنین از عدم وجود پارگی، ترک خوردگی و پیچ و تاب در شلنگ اطمینان حاصل کنید.

خرابی شناور 

یک شناور خراب و معیوب می تواند دلیلی برای عدم آبگیری ماشین ظرفشویی ال جی باشد. این قطعه در بخش پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد که این بخش مانند گنبد می باشد. کار این بخش این است که از پر شدن بیش از حد آب در دستگاه جلوگیری نماید. این بخش را بررسی کنید تا چیزی درون آن گیر نکرده باشد. اگر چیزی در این بخش گیر کند سبب خرابی ماشین ظرفشویی و عدم آبگیری آن می شود.

خرابی شناور ماشین ظرفشویی- کارو سرویس

قطع بودن مسیر درست شیلنگ ها

بعد از فهمیدن آبگیری نکردن دستگاه، اولین کاری که باید بکنید این است که از درستی سیستم تامین آب دستگاه اطمینان حاصل نمایید. در زیر سینک معمولا یک شلنگ یا لوله آبی قرار دارد که به قسمت پایینی دستگاه متصل است و توسط یک شیر کنترل می شود. این شلنگ و شیر وظیفه دارند تا آب را از لوله کشی تا دستگاه تامین نمایند. از مسدود نبودن، نبود شکاف و پارگی و نبود پیچ و خم در شلنگ اطمینان حاصل نمایید. سپس مطمئن شوید که شیر ورودی باز است. در نهایت این موضوع را بررسی کنید که فشار آب کم نباشد، زیرا شیر برقی دستگاه نیازمند حداقل فشار آب مناسب  است.

خراب بودن شیر برقی ظرفشویی

شیر ورودی آب دارای دو شلنگ و دو سیم برق متصل شده به آن است. یکی از آن ها وظیفه انتقال آب از خانه تا شیر برقی را برعهده دارد و دیگری وظیفه انتقال آب از شیر برقی به دستگاه را برعهده دارد. این شیر به وسیله تایمر یا برد الکترونیکی و شناور کنترل می شود.

ابتدا رسیدن برق به شیر را مورد بررسی قرار دهید. این کار را به وسیله مولتی متر سلونوئیدهای که بر روی شیر قرار دارند را برای وجود جریان اندازه گیری نمایید. اگر هنگام مراحل آبگیری، جریان آب به شیر برقرار می باشد و سیم کشی ها نیز مشکلی ندارد و همچنان دستگاه آب پر نمیکند، به احتمال زیاد مشکل از شیر برقی می باشد و باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. اگر شیر آب جریان نداشت، به وسیله مولتی متر این موضوع را بررسی کنید که قطعی جریان در تایمر و برد الکترونیکی یا شناور اتفاق افتاده است.

خراب بودن شیر برقی ماشین لباسشویی- کارو سرویس

نتیجه:

در این بخش سعی کردیم دلایل عمده عدم آبگیری ماشین ظرفشویی ال جی مانند خرابی شیر ورودی، خرابی شناور، قطع بودن مسیر شلنگ ها و خراب بودن شیر برقی ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهیم. مجموعه کارو سرویس با ارائه کلیه خدمات مربوط به تعمیر لوازم خانگی در خدمت شما عزیزان می باشد.