دلایل بوق زدن یخچال ال جی-کارو سرویس

دلایل بوق زدن یخچال ال جی

بوق زدن یخچال ال جی یک نوع هشدار است تا شما را آگاه کند که یک خطا یا مشکل در یخچال فریزرتان به وجود آمده است. این خطا می‌تواند موقتی باشد مانند باز بودن درب یا می‌تواند ناشی از یک مشکل اساسی باشد، مانند خرابی موتور یخچال فریزر. پیشرفت تکنولوژی و هوشمندسازی لوازم خانگی و تبدیل شدن از آنالوگ به دیجیتال، استفاده از آنها را آسان‌تر کرده است.  در زمان خرابی و ایجاد مشکل، توسط هشدارهایی مانند بوق زدن یا نمایش کد ارور از وجود مشکل مطلع می شوید.

برای تعمیر یخچال در تهران با ما تماس بگیرید

برد و مغز هوشمند یخچال فریزر، با کمک سایر قطعات، از سلامت و عملکرد مناسب دستگاه اطلاع دارند. انواع سنسورها وظیفه دارند لحظه به لحظه اطلاعات مختلف داخل کابین و قطعاتی مانند موتور را به برد دستگاه ارسال کنند.

ممکن است به دلایلی برخی قطعات یخچال دچار خرابی شوند. در صورت بروز هرگونه مشکل و نیاز به تعمیرات، مجموعه تخصصی «کار سرویس» در این زمینه بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می‎دهد. از کاهش هزینه ها تا گارانتی تعمیر و قطعات را شامل می‎شود.

انواع علت‌ آلارم زدن یخچال فریزر ال جی

سیستم هشدار و کد ارور در سری‌های هوشمند لوازم خانگی از جمله یخچال فریزر LG وجود دارند. بوق زدن یخچال ال جی نیز یک هشدار هوشمند است که باید علت را پیدا کرده و برطرف کنید. دلایلی که باعث می شوند آلارم یخچال به صدا در بیاید شامل:

 

برای تعمیر یخچال ال جی با کارو سرویس در ارتباط باشید

 

  • تراز نبودن یخچال
  • باز بودن درب یخچال
  • ایجاد مشکل در سنسور درب یخچال
  • خراب شدن برد یخچال و پیوسته آلارم زدن
  • خرابی یک قطعه یا مشکل فنی در برخی قطعات
  • قرار دادن مواد غذایی گرم (بیش از حد) درون یخچال
  • داغ شدن بیش از حد موتور یخچال یا خراب شدن آن
  • قرار دادن مواد غذایی در یخچال بیش از ظرفیت استاندارد
  • قطعی برق (اگر محافظ پشت یخچال نباشد ممکن است ولتاژ بالا و ناگهانی به یک قطعه‌ آسیب بزند)
  • خرابی لاستیک دور درب یخچال، خارج شدن برودت و ارسال سیگنال از طرف سنسورها (تشخیص باز بودن درب)

سایر خدمات ما: تعمیر لوازم خانگی ال جی

انواع علت‌ آلارم زدن یخچال فریزر ال جی-کارو سرویس

 

دلایل بوق زدن یخچال ال جی

 

خراب شدن سنسور درب یخچال

وظیفه‌ سنسور درب یخچال فریزر اینست که دما را در بهترین گزینه‌ تنظیم شده نگه دارد. اگر دما از عدد تنظیم شده کمتر یا بیشتر شد، سنسور این تغییر دما را به برد ارسال می‌کند. در نتیجه برد این زمان را مبنی بر عملکرد مستمر یا قطع آن، صادر می‌کند تا زمانی که دما به حد ایده‌آل برسد.

اگر درب بیش از زمان تعیین شده باز باشد سنسور، گرمای بیش از حد وارد شده به کابین را تشخیص می‌دهد. در نتیجه سیگنال ارسال شده از برد، باعث بوق زدن یخچال LG می‌شود. گاهی درب بسته است، دما در حد ایده‌آل قرار دارد و تمام مواردی که در قسمت قبل ذکر کردیم سالم هستند. در این صورت ایراد از سنسور درب است که باعث می شود آلارم یخچال مکررا شنیده شود.

شاید مفید باشد: خرابی ترموستات یخچال

 

قرار دادن وسایل گرم داخل یخچال

قرار دادن انواع مواد غذایی گرم، به ویژه ظروف غذا در کابین یخچال، باعث بوق زدن یخچال ال جی می‌شوند. متاسفانه اکثر افراد این کار اشتباه را انجام می‌دهند. حرارت و بخاری که از غذای گرم به درون کابین انتقال می یابد باعث می‌شود دمای کابین تغییر کند. این تغییر دما، باعث فعال شدن سنسور دما شده و ممکن است باعث بوق زدن یخچال شود. همچنین غذای گرم باعث ایجاد برفک در قسمت‌های مختلف کابین نیز می‌شود، در نتیجه باعث خراب شدن یخچال می شود.

شاید دوست داشته باشید: درجه تنظیم یخچال

 

دلایل بوق زدن یخچال ال جی-کارو سرویس

 

باز بودن درب یخچال

شایع‌ترین علتی که باعث بوق زدن یخچال ال جی می‌شود باز بودن درب است. ممکن است درب را بیش از حد باز کرده اید (زمان)، گاهی اوقات نیز درب را بسته اید اما کامل بسته نشده و درز دارد. در هر دو حالت، آلارم به صدا در می آید و اخطار باز ماندن درب را صادر می کند.

این اخطار برای زمانی که کودکان درب را باز می‌کنند نیز ایده آل است. زیرا باز ماندن بیش از حد و مکرر درب باعث خراب شدن قطعات و هدر رفت برودت هوای داخل کابین می‌شود. چند دلیل دیگر نیز باعث باز ماندن درب می‌شوند:

  • لاستیک پاره یا خشک شده است.
  • کشوها مانع بسته شدن درب می‌شوند.
  • لاستیک دور درب چسبندگی ایده آل ندارد.
  • یخچال بیش از حد پر شده است و اجازه‌ی بسته شدن کامل درب را نمی‌دهد.

مقاله باز ماندن درب یخچال را از دست ندهید

گذاشتن مواد غذایی زیاد داخل یخچال

اگر حجم بالایی از مواد غذایی را درون یخچال قرار دهیم باعث بوق زدن یخچال ال جی می‌شود. در اولین قدم بهتر است نظم را در طبقات و کشوها برقرار کنید. هر قسمت را برای گروهی از مواد غذایی در نظر بگیرید. یخچال فریزر قادر به خنک نگه داشتن حجم زیادی از مواد غذایی نیست. در نتیجه دما به تنظیمات پیش‌فرض نمی‌رسد (مثلا ±3 درجه سانتی گراد). همچنین گاهی اوقات حجم زیاد مواد غذایی، مانع بسته شدن کامل درب یخچال می شود. در نتیجه باعث گرم شدن محفظه شده که سنسور دما، هشدار را به برد ارسال می‌کند. اگر نکات گفته شده رعایت نشوند آلارم (بوق) یخچال به صدا در می آید.

دلایل بوق زدن یخچال ال جی-کارو سرویس

 

نتیجه گیری

زمانیکه یخچال شما بوق می‌زند تمام علائم ساده را بررسی کنید، اگر صدای آلارم برطرف نشد توصیه می‌کنیم به یک مرکز تعمیرات تخصصی مراجعه کرده یا تماس بگیرید. مجموعه «کاروسرویس» در راستای جلب رضایت مشتری تلاش می کند در اولین قدم تعمیرات را در محل انجام دهد. تعمیرات انواع لوازم خانگی از جمله یخچال فریزر نیاز به مهارت و تجربه دارد. تعمیرکاران ما جزو بهترین ها در حرفه خود هستند. تجربه، سرمایه ماست و اعتماد شما افتخار ماست.