عیب یابی ماکروفر،کارو سرویس

نحوی عیب یابی ماکروفر

امروزه ماکروفر ها جزو مهم ترین وسایل آشپزخانه به شمار می روند. این وسیله های مهم ممکن است مانند دیگر وسایل آشپزخانه دچار مشکل شوند و در کارکرد آن ها اختلال به وجود بیاید. در این بخش می خواهیم مشکلات رایج در خرابی ماکروفر ها را مورد بررسی قرار دهیم. برخی از این مشکلات را شما می توانید در خانه برطرف نمایید

برای تعمیر لوازم خانگی در منزل با ما در ارتباط باشید.

خرابی ماکروفر

خراب شدن ماکروفر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله این دلایل می توان به با کیفیت نبودن ماکروفر، تمام شدن طول عمر آن، درست استفاده نکردن از ماکروفر و غیره اشاره نمود. در ادامه می خواهیم مشکلات رایج در ماکروفر ها را مورد بررسی قرار دهیم.

خرابی ماکروزو  تعمیر ماکروفر در تهران را به ما بسپارید

خرابی ماکروفر-کاروسرویس

ماکروفر روشن نمی شود:

روشن نشدن ماکروفر می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که موجب خرابی ماکروفر می شود. از جمله این دلایل می توان به اشکال در سیم و دوشاخه ماکروفر، اشکال در پریز برق، فعال بودن قفل کودک، خرابی اتصالات داخلی، خرابی کلید پاور و غیره اشاره کرد.

خاموش شدن ماکروفر هنگام کار کردن با آن:

از جمله عواملی که موجب خاموش شدن ماکروفر می شود، می توان به خرابی فن موتور، خرابی صفحه کلید، خرابی قفل درب ماکروفر، ایراد در خازن های برد یا سوئیچ ها، اتصالی مدار دستگاه و غیره اشاره نمود.

ماکروفر غذا را گرم نمیکند:

یکی از مشکلات رایج که اکثر افراد برای تعمیر دستگاه خود به مراکز متخصص تعمیرات لوازم خانگی مراجعه می کنند این است که دستگاه به خوبی غذا را گرم نمی کند. از جمله دلایل خوب گرم نشدن غذا توسط دستگاه می توان به خرابی لامپ دستگاه، خرابی دیود ماکروفر، خرابی سوئیچ درب دستگاه، خرابی مگنترون، خرابی خازن و یا اتصالات داخلی دستگاه، خرابی ترانس های ولتاژ، خرابی برد دستگاه، زیاد بودن حجم و اندازه غذا، کثیف بودن داخل ماکروفر و غیره اشاره نمود.

گرم نشدن غذا در ماکروفر-کارو سرویس

خرابی مایکروفر سامسونگ

در ادامه می خواهیم 5 مورد از اصلی ترین دلایل خرابی ماکروفر سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم:

1 – روشن نشدن مایکروفر سامسونگ

علت روشن نشدن این نوع مایکروفر ها می تواند مربوط به دوشاخه برق دستگاه و یا پریز برق باشد. یکی از دلایل دیگر روشن نشدن ماکروفر سامسونگ می تواند مربوط به فیوز روی برد دستگاه باشد، که ممکن است بر اثر اتصالات داخلی سوخته باشد. همچنین ممکن است برد الکترونیکی ماکروفر خراب شده باشد.

2 – ماکروفر سامسونگ غذا را به خوبی گرم نمی کند.

از جمله دلایل گرم نکردن غذا توسط این دستگاه می توان به خرابی خازن دستگاه، خرابی دیود مایکروفر، خرابی فیوز های ولتاژ، خرابی برد الکترونیکی دستگاه، خرابی مگنترون دستگاه و غیره اشاره نمود.

3 – مایکروفر صداهای غیر طبیعی دارد.

صداهای غیر طبیعی می تواند مربوط به خرابی مگنترون دستگاه، خرابی ترانس ماکروفر، خرابی فن دستگاه، خرابی دیود مایکروفر و غیره باشد.

4 – درون ماکروفر سامسونگ هنگام کار کردن جرقه میزند.

استفاده از ظروف فویلی یا فلزی و یا قرار دادن ظروف چینی با طرح های دور نقره ای و دور طلایی درون دستگاه، موجب جرقه زدن ماکروفر سامسونگ می شود. از جمله دلایل دیگر که موجب جرقه زدن می شود، می توان به خرابی عایق میکا درون دستگاه و خرابی لیزر اشاره نمود.

5 – سینی و ظرف کف ماکروفر سامسونگ به خوبی نمیچرخد.

دلایل نچرخیدن سینی مربوط به کثیف بودن ریل ها، شکستگی کوبلن ماکروفر، خرابی موتور سینی گردان و خرابی برد الکتریکی می باشد.

خرابی مایکروفر سامسونگ-کاروسرویس

کار نکردن دکمه های ماکروفر

یکی از اصلی ترین علتی که موجب کار نکردن دکمه های ماکروفر می شود، خرابی برد دستگاه می باشد. همچنین ایراد داشتن مدار های صفحه کنترل نیز می تواند موجب کار نکردن دکمه ها شود.

در صورت وجود مشکل در یکی از قطعات مانند خازن باید آن را تعویض نمایید.  اگر شکستگی هایی وجود دارد آن را تعمیر نمایید.

یکی دیگر از دلایل کار نکردن دکمه های دستگاه، قطع مدار های اصلی که به صفحه کلید متصل است، می باشد.برای رفع این مشکل باید مدار ها را به طور کامل بررسی نمایید.خرابی فیوز نیز می تواند دلیلی برای کار نکردن دکمه های دستگاه و خرابی ماکروفر باشد.

هنگامی که به این مشکل برخوردید فیوزی که به صفحه کلید دستگاه متصل است را به طور کامل بررسی نمایید که آسیبی ندیده باشد. اگر آسیبی دیده بود نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

کار نکردن دکمه های ماکروفر-کاروسرویس

علت داغ شدن بدنه ماکروفر

مشکل داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر، یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر ماکروفری اتفاق بیفتد. در برخی موارد دستگاه به حدی داغ می شود که ممکن است دست شما هنگام برخورد با دستگاه بسوزد.

از جمله دلایلی که منجر به داغ شدن بدنه ماکروفر می شود، می توان به خرابی لامپ مگنترون، اشکال در فن های خنک کننده، خرابی TOD، استفاده از ظروف نامناسب و اشکال در برد اشاره نمود.

خرابی المنت ماکروویو

اگر  بعد از زدن دکمه استارت المنت دستگاه روشن نشد حتما به تعمیرکار مراجعه نمایید و المنت دستگاه خود را تعویض کنید. از جمله مواردی که منجر به خرابی المنت دستگاه می شود، می توان به اشکال در برد ماکروویو، اشکال در ترموستات ماکروفر و اشکال در اتصالات داخلی اشاره کرد.

خرابی المنت ماکروویو-کارو سرویس

 

نتیجه گیری:

در این بخش سعی کریم مهمترین مشکلاتی که منجر به خرابی ماکروفر ها می شود را مورد بررسی قرار دهیم. اگر در این حوزه تخصصی ندارید حتما برای تعمیر ماکروفر خود با ما تماس بگیرید.