سوختن موتور جاروبرقی-کارو سرویس

نشانهای سوختن موتور جاروبرقی

در این مقاله قصد داریم تا در مورد سوختن موتور جاروبرقی صحبت‌هایی داشته باشیم و اطلاعات مفیدی به مخاطبان عزیز ارائه دهیم. حتما به این موضوع آگاهی دارید که جاروبرقی یکی از لوازم برقی بسیار ضروری برای هر خانواده‌ای است که شاید بدون آن، دردسرهای زیادی برای افراد به وجود آید.

 

برای تعمیر جاروبرقی در منزل با ما تماس بگیرید

 

 حال در این بین، ممکن است این وسیله کاربردی با توجه به مشکلاتی که برای آن پیش می‌آید نیاز به تعمیر داشته باشد. در اینجا مسئله تعمیر لوازم خانگی پررنگ‌تر خواهد شد و شما به دنبال بررسی معایب و تعمیر آن خواهید بود. در ادامه قصد داریم تا چند مورد از مشکلاتی که متوجه جاروبرقی خواهد شد را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

بوی سوختگی موتور جاروبرقی نشانه چیست؟

ممکن است که قصد تمیز کردن منزل را داشته باشید شما مشغول فعالیت هستید که یه یکباره بوی سوختگی تندی به مشام‌تان می‌رسد. در این لحظه مضطرب شده و اولین چیزی که ذهن‌تان خواهد رسید این است که حتما مشکلی برای موتور جاروبرقی به وجود آمده است. اگر حدس شما درست باشد امکان دارد یک ضرر 7 یا 8 میلیونی را متحمل شوید. اما ما یک خبر خوب برای شما داریم. بوی سوختگی همیشه متعلق به موتور جاروبرقی نیست و ممکن است.

یکی از موارد پیش پا افتاده مانند کار کردن بیش از حد تسمه موتور باشد که در اثر فشار زیاد داغ شده و بوی سوختگی از آن به بیرون منتقل می‌شود. اشکال در برد جاروبرقی، بی توجهی به زمان تعویض کیسه و عدم نظافت فیلتر از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است باعث بوی سوختگی باشند. البته بهتر است بدانید که همیشه هم خوش شانس نخواهید بود و ممکن است دقیقا بوی سوختن موتور جاروبرقی را احساس کنید.

 

 شاید دوست داشته باشید: علت کم شدن مکش جاروبرقی

 

 این نوع بو اگر همراه صداهای نامناسب و نامتعارف باشد حتما باید به سوختن موتور اطمینان داشته باشید. داغ و گرم شدن بدنه جاروبرقی نیز، یکی دیگر از علایم سوختگی موتور است. نبود ترموستات و خاموش شدن مکرر جاروبرقی نیز، نشانه دیگری از سوختگی موتور است.

نشانه های سوختن موتور جاروبرقی-کارو سرویس

سر و صدای زیاد موتور

 درست است که جاروبرقی در هنگام کار کردن صدای خاصی تولید می‌کند اما گاهی ممکن است این سر و صدا از حد معمول خود فراتر رفته و شما شاهد شنیدن یک صدای غیرمتعارف و نامناسب باشید. در این شرایط، بهتر است فکری برای تعمیر آن کنید. موتور جاروبرقی اولین قطعه‌ای است که در زمان شنیدن صدای نامناسب باید مورد توجه قرار گیرد.

در این مواقع احتمال سوختن موتور جاروبرقی وجود دارد. ورود گرد و غبار فراوان به داخل موتور باعث این اتفاق خواهد شد. کار کشیدن به مدت طولانی نیز، باعث خرابی موتور جاروبرقی خواهد شد. در موتورهای اینورتر جاروبرقی اگر صدایی بیشتر از حد معمول شنیده شود حتما به عملکرد صحیح موتور جاروبرقی شک کنید. زیرا موتورهای اینورتر غالبا صدای بسیار ضعیفی دارند. تعویض تیغه‌های موتور مهمترین کاری است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب کارآمد می‌باشد.

مقاله عیب یابی و خرابی جاروبرقی را از دست ندهید

از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی

اگر موتور جاروبرقی بیش از حد داغ شود احتمال خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی وجود دارد. استراحت مقطعی برای جاروبرقی بهترین کاری است که از سوختن موتور جلوگیری می‌کند. یکی از مهمترین مواردی که ممکن است باعث داغ شدن موتور شود مسدود شدن مسیر لوله جاروبرقی است. در این صورت موتور جاروبرقی برای مکش، فشار و انرژی بیشتری صرف می‌کند و ممکن است باعث داغ شدن موتور شود. به همین دلیل استراحت جاروبرقی و بررسی لوله‌ها و موارد دیگر از ضروریات کار است.

گرمای زیاد موتور جاروبرقی

گرمای زیاد موتور جاروبرقی به دلایل مختلف، اتفاق می‌افتد. اثرات ترموستات بر دما، وجود فن آسیب دیده، مشکلات موجود در برد و اعمال فشار زیاد به جاروبرقی اتفاقاتی است که باعث داغ شدن موتور جاروبرقی خواهند شد. برای اینکه چنین شرایطی به وجود نیاید بهتر است هر چند وقت یکبار این موارد مورد بررسی قرار گیرد تا ضررهای احتمالی در آینده متوجه افراد نشود.

سوختن موتور جاروبرقی-کارو سرویس

وجود گرد و غبار در داخل دستگاه

توجه به نظافت جاروبرقی یک از کارهایی است که باید به صورت روتین مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال، بهتر است بعد از دوبار جاروکشی کامل کیسه جاروبرقی را تمیز کرده و زباله‌های موجود در آن را خالی کنید. اگر کیسه یکبار مصرف است با توجه به دستورالعمل کارخانه یک عدد کیسه جدید جایگزین کنید. اگر هم کیسه جاروبرقی دائمی است بهتر است آن را شستشو داده و از نفوذ گرد و غبار به داخل جاروبرقی جلوگیری نمایید. اگر این موارد نظافتی را رعایت کنید احتمال سوختن موتور جاروبرقی به صفر می‌رسد. علاوه بر این، مکش جاروبرقی نیز بهبود خواهد یافت. پروانه موتور کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و بلبرینگ‌ها نیز، عملکرد مطلوبی خواهند داشت.

جهت اعزام سرویسکار لوازم خانگی با ما تماس بگیرید

تعمیر موتور سوخته جاروبرقی 

در اینجا توضیحات کاملی در خصوص سوختن موتور جاروبرقی ارائه شد و مواردی که باعث این شرایط نیز، می‌شوند مورد بررسی قرار گرفتند. شما نیز، می‌توانید در صورت مشاهده تمام این علایم کار تعمیرات را به افراد خبره و متخصص در این زمینه بسپارید تا مشکلات ثانویه برای جاروبرقی به وجود نیاید.

یکی از مراکز معتبر و فعال در این زمینه مجموعه کار و سرویس است که با به کارگیری متخصصان و کارشناسان زبده در زمینه تعمیر لوازم خانگی توانسته‌اند طیف وسیعی از نیازها را پوشش دهند. علاوه بر این می‌توانید با اخذ مشاوره‌های رایگان در خصوص محصولات برقی خود، بهترین راهنمایی‌ها را دریافت نمایید.