خرابی برد یخچال-کارو سرویس

همه چیز در مورد خرابی برد یخچال

برد الکترونیکی یخچال فرمان انجام کار موتور و فن داخل یخچال را صادر می کند. زمانی که برد الکترونیکی دچار ایراد شود یخچال، دمای استانداردی نخواهد داشت. درست کار نکرد اجزایی مانند، فن، چراغ ها و دیگر قطعات مربوط به خرابی برد یخچال است. یخچال های جدید برخلاف یخچال های قدیمی برد بسیار پیشرفته ای دارند و وظایف دیگر قطعات یخچال مانند، کمپرسور، المنت، درب، یخساز و سنسورها را کنترل می کنند.

 

برای تعمیر یخچال با ما تماس بگیرید

برد یخچال کجاست؟

محل قرارگیری برد الکترونیک با توجه به مدل و برند یخچال متفاوت است. به صورت کلی برد الکترونیکی در قسمت دیوار جانبی، محفظه داخلی و سقف یخچال قرار دارد.

 

شاید مفید باشد: خرابی ترموستات یخچال

برد یخچال کجاست-کارو سرویس

علائم خراب شدن برد یخچال

نمایش برخی از کدهای ارور بر روی صفحه نمایشگر:

نمایش بعضی از کدهای ارور بر روی نمایشگر یخچال نشان دهنده ایراد در قسمت برد دستگاه است. کدهای ارور مربوط به هر یخچال در دفترچه راهنمای آن ذکر شده و با مراجعه به آن می توانید متوجه ایراد آن شوید.

یخچال روشن نمی شود و یا دمای آن مطلوب نیست:

از دلایل اصلی خرابی برد یخچال روشن نشدن و خنک نکردن مناسب آن است. تنظیم نبودن دمای محفظه داخلی و اتومات نکردن یخچال فریزر از دیگر ایراداتی هستند که مربوط به خرابی برد الکترونیکی می باشند. زمانی که برد الکترونیکی دچار مشکل می شود فرآیند یخ زدایی یخچال به درستی انجام نمی شود و داخل یخچال برفک تشکیل می شود.

شاید دوست داشته باشید: درجه تنظیم یخچال چگونه است

کمپرسور خاموش بوده و کار نمی کند:

زمانی که فن ها کار میکنند اما کمپرسور دستگاه خاموش می باشد یعنی برد الکترونیکی دستگاه دچار مشکل شده است. در زمان بروز این مشکل لازم است تا اجزا و قطعات دیگر یخچال بررسی شود و بعد از اطمینان حاصل کردن از خرابی برد اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کنید.
کار نکردن فن اواپراتور از دیگر نشانه های ایراد برد یخچال: یکی از مشکلات رایجی که در صورت خراب بودن یخچال رخ می دهد کار نکردن فن اواپراتور می باشد. زمانی فن اواپراتور یخچال عملکرد درستی نداشته باشد و یا اصلا کار نکند یعنی برد دستگاه نیاز به بررسی و تعمیر دارد. تعمیرکار یخچال برای رفع این ایراد عموما به تعویض فن و یا برد دستگاه میپردازد.

موتور یخچال صداهای غیر عادی تولید می کند:

زمانی که موتور صدایی مانند تق تق تولید کند و یا فن یخچال سرعت نرمالی نداشته باشد باید برد یخچال بررسی شود. تغییر سرعت فن و تولید صداهای غیرعادی از نشانه های خرابی برد یخچال است که نیاز به بررسی توسط تکنسین متخصص دارد.
برفک زدن یخچال: برد الکترونیکی وظیفه کنترل فرآیند برفک زدایی و جلوگیری از یخ زدگی را دارد. وقتی که یخچال برفک می زند و مواد غذایی داخل آن دچار یخ زدگی می شوند یعنی برد یخچال سوخته است.تکنسین های ماهر کارو سرویس ایرادات یخچال را در محل بررسی و در کمترین زمان آنها را برطرف می کنند.

تست برد یخچال

مراحل تست و عیب یابی برد یخچال را در ادامه عنوان می کنیم.

 

  • قطع کردن برق
  • جدا کردن یخچال از برق
  • ایجاد فاصله زیاد بین یخچال و دیوار
  • برداشتن پوشش روی صفحه الکترونیک
  • خارج کردن پیچ های موجود بر روی پوشش برد الکترونیک و برداشتن پوشش
  • جدا کردن سیم ها( حتما از نحوه اتصال سیم ها عکس بگیرید)
  • باز کردن اتصال دهندها با پیچ گوشتی
  • جدا کردن سیم های متصل به برد الکترونیکی
  • خارج کردن برد الکترونیکی
  • باز کردن زبانه های قفل پلاستیکی و خارج کردن صفحه برد الکترونیکی
  • برد جدید در جای خود قرار دهید  باقی مراحل نصب آن را پیش ببرید.

 

تعمیر یخچال قدیمی را به ما بسپارید

 

 

تست برد یخچال-کارو سرویس

حذف برد یخچال

تعویض برد یخچال باید گام به گام و با در نظر گرفتن نکات مهمی انجام شود..از نحوه اتصال برد الکترونیکی باید عکس گرفته شود و سپس آن را از یخچال خارج کنید.
متصل بودن تمامی قطعات به برد الکترونیکی و محکم بودن پایه ها از نکات مهمی است که باید هنگام تعویض در نظر گرفته شود.پایه های سوکت و برد الکترونیکی باید تمیز باشند و قطعه اضافه ای روی آنها قرار نداشته باشد.چک کردن برقراری اتصال بین سیم های رابط از دیگر نکات مهم برای تعویض برد دستگاه می باشد.

برد دستگاه باید سالم و اصل باشد. هر گونه تغییر رنگ در قطعات برد نشانه دهنده سوختگی و خرابی برد یخچال است.عیب یابی و تعویض برد باید توسط تکنسین مجرب در این زمینه انجام شود. هرگونه اشتباه هنگام تعویض باعث به وجود آمدن خسارت های بیشتری می شود.

قیمت تعمیر برد یخچال

برد الکترونیکی در یخچال های جدید جایگزین قطعات مکانیکی شده است. بردهای الکترونیکی سیستم پیچیده ای دارند و در یخچال های جدید به جای قطعاتی مانند دیفراست و سیستم پردازشگر این قطعه قرار دارد به همین دلیل هزینه تعمیر آنها کمی بالا است. علاوه بر موارد گفته شده مدل و شرکت سازنده یخچال هم در قیمت تعمیر برد بسیار موثر هستند.

 

قیمت تعمیر برد یخچال-کارو سرویس

 

نتیجه گیری

برد الکترونیکی مهمترین قطعه در یخچال است و عملکرد دیگر قطعات را کنترل می کند. تعویض و یا تعمیر این قطعه نیاز به فردی با تجربه و ماهر در این زمینه دارد. تعمیر لوازم خانگی بدون داشتن اطلاعات کافی در آن زمینه باعث بروز خسارت های بیشتری می شود.. مجموعه کارو سرویس با داشتن تکنسین های مجرب و ماهر خرابی برد یخچال را در محل بررسی و اقدام به تعمیر آن می کنند.