خرابی ماشین لباسشویی-کاروسرویس

همه چیز در مورد خرابی ماشین لباسشویی

بدیهی است که تمامی افراد توقع دارند ماشین لباسشویی آن ها تا سال های سال بدون هیچ گونه مشکلی کار کند. اما مشکل خبر نمی کند و ناگهان اتفاق می افتد. این وسیله، جزو موارد پرکاربرد در خانه است. در نتیجه خرابی ماشین لباسشویی موضوعی طبیعی است. خوشبختانه باید بگوییم بسیاری از ایراد هایی که برای ماشین لباسشویی رخ می دهد جزئی است.

به این صورت که تنها با اندک اقدامی می شود به رفع مشکل پرداخت. بد نیست اگر نسبت به این دستگاه که امروزه کاربرد بسیاری دارد آگاه باشید. کسب آگاهی درباره آن سبب می شود به هنگام خرابی ماشین لباسشویی متوجه علت آن شوید. هر چه زودتر عیب را تشخیص دهید زودتر می توانید به تعمیر یا تعویض آن بپردازید. با شناخت مشکلات متداول می توانید در جهت رفع مشکل اقدام درستی کنید.

برای تعمیر لوازم خانگی در تهران با ما تماس بگیرید.

علت سوختن برد لباسشویی

اگر برد ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شد همیشه احتیاجی به تعویض برد نیست و اگر به اصطلاح نیم سوز شده باشد می توان آن را تعمیر کرد.

برد ماشین لباسشویی قطعه ای مهم است که مدیریت فرایند شست و شو از ابتدای روشن شدن دستگاه تا خاموشی را بر عهده دارد. توصیه می کنیم که لباسشویی خود را بدون واسطه به برق متصل نکنید. بلکه از لوازم الکترونیکی نوسان گیر برای دستگاه خود استفاده کنید. زیرا اگر برق منطقه شما دچار نوسان گردد، برد لباسشویی آسیب خواهد دید. نکته دیگر اینکه لباسشویی خود را بیش از حد سنگین نکنید، وجود لباس زیاد در محفظه می تواند سبب رسیدن رطوبت به برد شود و آن را بسوزاند.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در منزل با ما در ارتباط باشید.

سوختن برد لباسشویی-کاروسرویس

علت خرابی بلبرینگ لباسشویی

همه ما عبارت «یاتاقان زده» حداقل یک بار به گوشمان خورده است. یاتاقان همان بلبرینگ ماشین است که باعث می شود محفظه لباس بچرخد.

شستن موارد سنگین مانند پتو، پرده و روفرشی، استفاده پی در پی، بی وقفه و طولانی مدت، تراز نبودن محل نصب لباسشویی از موارد معیوب کردن بلبرینگ و در نتیجه خرابی ماشین لباسشویی هستند.

خرید قطعات ماشین لباسشویی

خرابی بلبرینگ لباسشویی-کارو سرویس

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

لباسشویی ها مخزن بزرگی دارند و حجم متوسط و یا نسبتا زیادی را در هر فرآیند می شویند. حالا تصور کنید که آب مصرفی برای خیساندن، شستن و آبکشی، به لوله ها منتقل نشود و از لباسشویی بیرون بریزد. این اتفاق در دو صورت رخ می دهد: اول اینکه شلنگ تخلیه خراب شده باشد و دوم پمپ تخلیه معیوب شده باشد.

تویه می شود که قبل از انداختن لباس داخل محفظه، حتما جیب های آن را با دقت بگردید و همچنین زیورآلات تزئینی آن مانند گیره و سنجاق را جدا کنید. همچنین از محکم بودن دکمه ها مطمئن شوید. ممکن است حین چرخیدن لباس داخل محفظه  این موارد از لباس جدا شوند و هنگام تخلیه داخل شلنگ و پمپ گیر کنند. این امر باعث ایراد در پمپ تخلیه و خرابی ماشین لباسشویی می شود. به این نکته هم توجه داشته باشید که شلنگ تخلیه می بایست در ارتفاع مناسبی قرار بگیرد. این ارتفاع در حدود 36 اینچ است.

  • از نشانه های شکستگی پمپ تخلیه می توان به این موارد اشاره کرد:
  • بعد از اتمام شست و شو، هنوز مقداری آب در محفظه قرار دارد.
  • صدای خارج شدن آب به گوشتان نمی رسد.
  • بعد از انجام شست و شو کد خطایی بر روی صفحه هوشمند نقش می بندد.

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی-کاروسرویس

خرابی شیر برقی لباسشویی

شیر برقی بخشی از ماشین است که میزان ورود آب به داخل ماشین را کنترل می کند. بیشترین فصلی که مردم با این مشکل مواجه می شوند فصل های سرد سال است. زیرا سرمای هوا باعث یخزدگی آب در مجرای شیر برقی می شود و این امر به ماشین لباسشویی صدمه می رساند.

توصیه می شود هنگام روشن بودن ماشین لباسشویی، هیچ فعالیت شست و شوی دیگری نداشته باشید. زیرا اگر در یک منزل به طور همزمان از چند شیر آب استفاده شود، فشار آب دچار نوسان می شود و شدت آن کم و زیاد می شود. این امر به مرور می تواند روند خرابی لباسشویی را تشدید کند.

نکته دیگر اینکه اگر ماشین لباسشویی شما نو می باشد بعد از دو سال و بعد از آن هر سال اقدام به جرمگیری ماشین لباسشویی با پودر مخصوص کنید. به طور کلی آب شهری دارای املاح است. این املاح و مواد معدنی در برخی مناطق بیشتر و در برخی مناطق کمتر است. ممکن است این املاح به مرور زمان داخل شیر برقی و سایر قسمت های لباسشویی باعث ایجاد رسوب شود.

اگر هنگام آبگیری، آب قطع نشد و پیوسته محفظه در حال پر شدن بود، آبگیری با صدای زیادی همراه بود و یا آب از پشت و زیر لباسشویی نشتی داشت یعنی شیر برقی ماشین دچار ایراد شده است.

خرابی شیر برقی لباسشویی-کاروسرویس