خالی شدن گاز یخچال-کار و سرویس

چگونه متوجه شویم گاز یخچال خالی شده است

یخچال یکی از وسیله های اصلی و مهم آشپزخانه می باشد. امروزه در هر آشپزخانه ای وجود یخچال برای نگهداری مواد غذایی الزامی است. با توجه به اینکه این وسیله پرکاربرد می باشد ممکن است دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد.

در این بخش می خواهیم چگونه بفهمیم گاز یخچال تمام شده یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال به وجود بیاید یعنی نشتی گاز یخچال را مورد بررسی قرار دهیم.

برای تعمیر لوازم خانگی در منزل با ما تماس بگیرید.

علائم خالی شدن گاز یخچال

جالب است بدانید گاز یخچال معمولا تمام نمی شود اما ممکن است به دلایل مختلفی این گاز کم شود. سیکل گردش گاز موجود در یخچال یک سیکل پلمپ و بسته می باشد که اگر دچار نشتی شود گاز موجود در آن در مدت چند ماه خالی خواهد شد. کم شدن یا خالی شدن گاز یخچال علائمی دارد که اگر این علائم را مشاهده کردید باید نسبت به شارژ گاز یخچال اقدام کنید.

 

در صورت هر گونه خرابی دستگاه خود برای تعمیر  یخچال در تهران با ما در ارتباط باشید

 

البته ممکن است وجود این علائم نشانه مشکلات دیگری باشد. برای تشخیص مشکلات و تعمیر یخچال خود حتما با افراد متخصص صحبت کنید.از جمله علائمی که نشان دهنده کم شدن یا خالی شدن آن  می باشد.

علائم خالی شدن گاز یخچال-کارو سرویس

سرمای یخچال کم می شود

اگر کمپرسور یخچال شما کار می کند ولی یخچال گرم شده است این احتمال وجود دارد که گاز یخچال نشتی دارد و خرابی یخچال شما سبب گرم شدن آن شده است.

کندانسور سرد می شود

اگر به کندانسور پشت یخچال دسترسی دارید، آن را بررسی نمایید اگر سرد بود به احتمال زیاد یخچال شما دچار نشتی گاز شده است.

 

مقاله راهنمای دلایل خرابی یخچال را از دست ندهید.

اطراف یخچال بوی نامطبوع می دهد

گاز یخچال عموما بی بو می باشد اما برای اینکه هنگام نشتی گاز آن متوجه آن شویم، به آن بویی اضافه کرده اند. اگر اطراف یخچال بوی نامطبوعی استشمام کردید به احتمال زیاد یخچال شما دچار نشتی گاز شده است.

کمپرسور دائم در حال کار کردن است

اگر کمپرسور یخچال دائم در حال کار کردن است به این معناست که نمی تواند دستگاه را به دمای مناسب برساند. کار کردن به طور دائم کمپرسور نشان دهنده وجود مشکل در یخچال می باشد که یکی از آن ها نشتی گاز دستگاه می باشد.

صدای خالی شدن گاز

معمولا خالی شدن گاز یخچال صدای خاصی ندارد و اگر هم داشته باشد به سختی شنیده خواهد شد. اما ممکن است هنگام خالی شدن گاز کمپرسور تغییر صدا دهد و صدایی که قبلا میداده است را ندهد در این صورت ممکن است یخچال شما دچار نشتی شده باشد

صدای خالی شدن گاز یخچال-کار و سرویس

دلیل خالی شدن گاز یخچال

فرسودگی و خرابی لوله‌ها

یکی از اعضای مهم تشکیل دهنده یخچال ها شبکه ی گسترده لوله ها می باشد. این لوله ها ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت  از یخچال فرسوده شوند و در اثر زنگ زدگی دچار سوراخ یا ترک شوند.

سوراخ شدن سطوح داخل یخچال

ممکن است برای اینکه برفک های یخچال را از بین ببرید از چاقو استفاده کنید و به صورت غیر عمد سبب سوراخ شدن لوله های یخچال شوید. این سوراخ ها ممکن است به قدری کوچک باشند که با چشم دیده نشوند اما همین سوراخ ها در دراز مدت سبب خالی شدن گاز آن می شوند. به همین دلیل هیچگاه برای از بین بردن برفک ها از چاقو استفاده نکنید.

نشتی گاز  ناشی از زدن ضربه

این احتمال وجود دارد که هنگام جابه جایی به پشت یخچال فریزر ضربه ای وارد شود و سبب آسیب دیدن لوله ها شود. در پایین یخچال قطعه ای وجود دارد که از جنس مس می باشد و در برابر ضربه بسیار حساس است. نام این قطعه دایر می باشد. هنگام جابه جایی بسیار مراقب این قسمت باشید.

 

دلیل خالی شدن گاز یخچال-کارو سرویس

 

نشست گاز یخچال

خرابی یخچال و نشتی گاز یخچال ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. اما از کجا بفهمیم که گاز آن خارج شده است؟

یکی از روش هایی که می شود متوجه خالی شدن گاز یخچال شد این است که به لوله های پشت یخچال دست بزنید اگر گرم بود یعنی گاز یخچال خارج نشده است اما اگر سرد بود می توانید اطمینان حاصل کنید که  خارج شده است.

اگر یخچال را از برق کشیدید و متوجه صداهایی از یخچال نشدید، به احتمال زیاد گاز خارج شده است.

اگر مشکوک به این هستید که قسمتی از لوله سوراخ شده است، می توانید مقداری آب و مایع ظرف شویی را درست کنید و بر روی قسمت مد نظر خود قرار دهید. اگر حباب مشاهده کردید یخچال شما دچار نشتی شده است.

سوراخ شدن لوله

لوله گاز یخچال ممکن است به دلایل مختلفی از جمله وارد شدن ضربه، کهنه و فرسوده بودن لوله ها، تراشیدن یخ زدگی ها و برفک ها و غیره سوراخ شود. در صورت سوراخ شدن این لوله حتما به مراکز تعمیر لوازم خانگی  کارو سرویس مراجعه نمایید.