کار نکردن دکمه های مایکروفر -کارو سرویس

کار نکردن دکمه های مایکروفر و عیب یابی آن

ماکروفر از جمله لوازم آشپزخانه‌ای می‌باشد که امروزه در بیشتر منازل یافت می‌شود. اگر شما ماکروفر دارید و عملکردهای این دستگاه با اختلال روبرو شده است، پس به مقاله‌ی درستی مراجعه کرده‌اید. در این مقاله قصد داریم شما را با مهم‌ترین دلایل کار نکردن دکمه ماکروفر آشنا کنیم. برای این کار باید با برخی از قطعات این دستگاه آشنا شویم و در ادامه علل احتمالی خرابی آن‌ها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

برای ارتباط با سرویس کار  لوازم خانگی با ما تماس بگیرید

کار نکردن دکمه های مایکروفر

خرابی برد صفحه کلید

در بیشتر مواقع، علت کار نکردن دکمه ماکروفر خرابی برد صفحه کلید می‌باشد. برد صفحه کلید، قطعه‌ای با عملکرد حیاتی برای ماکروفر می‌باشد. کار این قطعه دریافت دستورات کاربر از طریق دکمه‌ها، پردازش این فرمان‌ها و ایجاد فرمان اجرایی برای آن عملکرد می‌باشد. برد دستگاه شما، مغز دستگاه شماست. همانگونه که انسان‌ها بدون مغز توانایی عملکرد را ندارند، دستگاه‌ها هم توانایی عملکرد بدون برد را ندارند. در ادامه به بررسی مهمترین علل خرابی برد دکمه ماکروفر می‌پردازیم.

برای تعمیر مایکروفر در منزل با ما در ارتباط باشید.

اولین دلیل خرابی برد صفحه کلید، سوختن برد به دلایل مختلف می‌باشد. بردی که سوخته را باید تعویض کرد تا بتوان عملکردهای دستگاه را به حالت نرمال بازگرداند. سوختگی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد اما در بیشتر مواقع علت آن اتصالی به علت خطاهای ولتاژی می‌باشد. برای جلوگیری از وقوع این حادثه می‌توانید از یک سیم رابط محافظ استفاده کنید. دومین علت مهم در خرابی برد صفحه کلید، مشکل در اتصالات سیم‌های دستگاه می‌باشد. یعنی ممکن است سیم یا سیم‌هایی پاره شده یا بخشی از مدار مشکل پیدا کرده باشد. در این شرایط معمولا نیازی به تعویض برد ندارید و صرفا بررسی اتصالات و رفع خطاها برای تعمیر دستگاه کفایت می‌کند.

 

برد صفحه کلید مایکروفر-کارو سرویس

خرابی کلیدهای سوییچ ممبران

در بیشتر مدل‌های جدید ماکروفر، صفحه نمایش لمسی وجود دارد. خرابی این صفحه نمایش، یکی از علت‌های احتمالی کار نکردن دکمه ماکروفر می‌باشد. این صفحه مانند صفحه تاچ در تلفن همراه هوشمند و لمسی شما است.در واقع وظیفه‌ی این صفحه دریافت فرمان‌های کاربر پیش از انتقال به برد صفحه کلید می‌باشد و بیشتر نقش یک سنسور را دارا می‌باشد. معمولا در خرابی‌های این قطعه، تنها بخش کوچکی از صفحه نمایش از کار می‌افتد. برای مثال در بیشتر مواقع دکمه‌های استارت و استاپ دچار مشکل می‌شوند. این خرابی‌ها می‌توانند علل مختلفی داشته باشند.

در بیشتر مواقع علت این خرابی‌ها استفاده بیش از حد از برخی دکمه‌های صفحه لمسی می‌باشد. چرا که این قطعه در طی زمان فرسوده خواهد شد. معمولا راه تعمیر این اختلالات تعویض قطعه می‌باشد. اما باید دقت داشته باشید که تعویض برد یک کار تخصصی است و نباید توسط افراد غیر متخصص صورت بگیرد. از همین رو شما می‌توانید برای تعمیر ماکروفر خود با شرکت کارو سرویس ارتباط برقرار کنید تا تعمیرکاران متخصص و با سابقه این شرکت به صورت حضوری به یاری شما بیایند.

مقاله عیب یابی مایکروفر را از دست ندهید.

 کلیدهای سوییچ ممبران ماکروفر-کارو سرویس

قطع مدار‌های اصلی

اگر در دوران دبیرستان مقداری فیزیک خوانده باشید می‌دانید که مدار چیست. تمامی دستگاه‌های الکتریکی از بخش‌های کوچک‌تری به نام مدار تشکیل شده‌اند. مدارها شامل یک منبع انرژی، یک مصرف کننده انرژی و راه‌های ارتباطی میان این دو هستند. در صورت بروز هرگونه مشکل در تولید یا انتقال انرژی بین تولیدکننده و مصرف کننده جریان الکتریکی متوقف می‌شود و به اصطلاح مدارها قطع می‌شوند. قطع مدارهای اصلی ماکروفر، به مشکلاتی در سیم کشی یا پاور دستگاه اشاره دارد که می‌تواند سبب اختلالات عملکردی در دستگاه شود.

از علت های گرم نشدن غذا در ماکروفر چه میدانید

خرابی فیوز دستگاه

فیوز ماکروفر از جمله قطعاتی است که ممکن است سبب کار نکردن دکمه ماکروفر شود. این قطعه مانند یک کلید حفاظتی است. درون این قطعه یک رشته سیم فلزی نازک استفاده شده که جریان الکتریکی از آن عبور می‌کند. اگر میزان جریان عبوری از این قطعه بیش از حد مجاز شود، باعث ایجاد گرما خواهد شد. اگر دمای این سیم نازک تا حد مورد نیاز بالا برود، پس از زمانی این سیم ذوب شده و جریان قطع خواهد شد. با قطع جریان هم مدارهای دستگاه از کار خواهند افتاد و دستگاه نیز از کار می‌افتد.

فیوز ماکروفر-کارو سرویس

 

خرابی پدال‌های حرکتی

همه ماکروفرها صفحاتی گردان دارند. این صفحات گردان توسط یک سری پدال‌های حرکتی چرخانده می‌شوند. خرابی این قطعه می‌تواند در نهایت منجر به کار نکردن دکمه ماکروفر شود. چرخش صفحه ماکروفر باعث یکنواخت شدن دمای بخش‌های مختلف غذا می‌شود. پس با عدم چرخش این قطعه غذای شما به شکل یکنواخت گرم نخواهد شد. خرابی این پدال‌ها علل مختلفی دارد. مهمترین دلیل آن مشکلات مربوط به اتصالی در موتور گردان می‌باشد. این موتور به صورت غیر مستقیم به سینی متصل است و سبب چرخش آن می‌شود.

 

نتیجه

 

هرگونه تعمیرات لوازم خانگی برقی کاری بسیار تخصصی است و باید هنگام صورت دادن تعمیرات تمامی نکات ایمنی را رعایت نمود. شرکت کارو سرویس از معتبرترین تعمیرگاه‌های لوازم خانگی از جمله ماکروفر در تهران می‌باشد. تعمیرکاران این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه‌ی رفع اشکالات در صفحه کلید ماکروفر و سایر مشکلات این دستگاه اقدام به انواع تعمیرات و تعویض قطعات می‌کنند. شما می‌توانید از طریق بخش تماس با ما از متخصصین مجموعه ما در زمینه انواع تعمیرات لوازم خانگی مشاوره دریافت کنید.