علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

چرا دور تند ماشین لباسشویی کار نمی ‌کند؟

ماشین لباسشویی، یکی از ابزارهای مهم و مورد استفاده در خانه ‌ها است که به شما امکان می‌ دهد لباس ‌های خود را به سرعت و با کیفیت شستشو کنید. اما گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید و دور تند ماشین لباسشویی شما کار نکند یا کارایی آن کاهش یابد. در این مقاله جامع، به بررسی دلایل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی می ‌پردازیم و راه‌ های رفع مشکل را برای شما توضیح می‌دهیم. همچنین، پرسش‌ها و پاسخ‌ های متداولی در مورد این موضوع را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید!

جهت درخواست تعمیر ماشین لباسشویی در منزل در تهران بر روی تصویر زیر کلیک کرده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۲۳۰۰۸۳ تماس حاصل نمائید!

خدمات تعمیر لوازم خانگی کارو سرویس

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چیست؟

مشکلات و علل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی می ‌توانند متنوع باشند. در اینجا به برخی از علل متداول و ممکن که موجب ایجاد این مشکل می ‌شوند، پرداخته خواهد شد:

مسیر خروجی آب مسدود شده است:

ممکن است خروجی آب دور تند ماشین لباسشویی به دلیل کثیفی، لبه‌های خمیده یا جسم غریبه‌ای که در لوله خروجی قرار گرفته باشد، مسدود شده باشد و موجب تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی شود. این مشکل باعث محدودیت جریان آب و تخلیه صحیح آب از ماشین لباسشویی می‌شود که می‌تواند باعث عدم کار درست دور تند شود.

نوسانات برق:

نوسانات و عدم پایداری در برق ممکن است باعث اختلال در کارکرد ماشین لباسشویی شود. این نوسانات می‌ توانند از برق شهری یا از تغییر ولتاژ ناگهانی در خطوط برق ناشی شوند.

بی‌ توجهی به ظرفیت ماشین لباسشویی:

بی‌ توجهی به ظرفیت ماشین لباسشویی

اجرای دور تند ممکن است به دلیل بی‌توجهی به ظرفیت ماشین لباسشویی اتفاق بیافتد. اگر لباس ‌های بیش از حدی در دور تند قرار داده شود، ممکن است ماشین لباسشویی برای جلوگیری از صدمه به موتور خود، دور تند را کار نکند.

عدم تنظیم صحیح برنامه خشک‌کن ماشین لباسشویی:

برخی از دور تند مجهز به برنامه ‌های خشک‌کن هستند که می‌توانند پس از شستشوی لباس ‌ها، آن ‌ها را خشک کنند. اگر برنامه خشک‌ کن به درستی تنظیم نشود، ممکن است دور تند کار نکند.

راهنمای نبایدهای ماشین لباسشویی را از دست ندهید!

هیدروستات یا شلنگ رابط هیدروستات:

هیدروستات یا شلنگ رابط هیدروستات مسئول کنترل ورود آب به داخل ماشین لباسشویی است. اگر هیدروستات کار نکند یا شلنگ متصل به آن کثیف یا خراب باشد، ممکن است دور تند کار نکند.

خازن راه‌ انداز:

خازن راه‌ انداز نقش مهمی در کارکرد موتور ماشین لباسشویی ایفا می‌ کند. اگر خازن راه ‌انداز خراب یا کار نکند، ممکن است موتور دور تند کار نکند یا به طور ناپایدار عمل کند.

واترپمپ یا پمپ تخلیه لباسشویی:

واترپمپ یا پمپ تخلیه آب مسئول تخلیه آب از داخل ماشین لباسشویی است. اگر واترپمپ خراب یا کثیف باشد، ممکن است دور تند مشکل داشته باشد.

دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ را از دست ندهید!

خرابی موتور ماشین لباسشویی:

خرابی موتور ماشین لباسشویی

اگر موتور ماشین لباسشویی خراب یا دچار مشکل شود، اجرای دور تند دچار مشکل خواهد شد. ممکن است موتور اصلاح نشود یا به دلیل خرابی شدید، نیاز به تعویض داشته باشد.

بورد ماشین لباسشویی:

بورد یا برد الکترونیکی دور تند مسئول کنترل عملکرد آن است. اگر بورد خراب یا دچار مشکل شود، دور تند ممکن است کار نکند یا به طور ناپایدار عمل کند.

در نهایت، برای تعیین دلیل دقیق و رفع مشکل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی، بهتر است به تعمیرکاران مجرب ما در مجموعه کارو سرویس مراجعه کرده تا دستگاه را مورد بررسی قرار دهند.

لیست کامل ارورهای لباسشویی دوو را از دست ندهید!

 

راه ‌حل ‌های عمده برای کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

راه ‌حل ‌های عمده برای کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

در این بخش، به برخی از راه‌ حل ‌های اصلی برای رفع مشکلات و کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی پرداخته می ‌شود.

  1. بررسی دقیق دور تند ماشین لباسشویی

در ابتدا، دور تند ماشین لباسشویی را به دقت بررسی کنید و مشکلات محتمل را شناسایی کنید. به دنبال هر گونه نشت آب، کثیفی یا خرابی در قطعات دستگاه بگردید. اگر خودتان مشکل را حل نمی‌کنید، به تعمیرکار مجرب مراجعه کنید.

  1. تمیزکاری و نگهداری منظم

به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و عدم کار درست دور تند ماشین لباسشویی ،بهتر است دوره‌ های تمیزکاری و نگهداری منظم را رعایت کنید. قطعات ماشین لباسشویی را به موقع تمیز کنید و از تعمیرات دور تند جلوگیری کنید.

  1. استفاده از قطعات اصلی و اورجینال

در صورت نیاز به تعویض قطعات دور تند ماشین لباسشویی، از قطعات اصلی و اورجینال استفاده کنید. استفاده از قطعات اصلی، باعث افزایش عمر دستگاه و بهبود عملکرد آن می‌ شود.

پیشنهاد مقاله بعدی: راهنمای جامع خشک کن لباسشویی ال جی 7 کیلویی

 

سوالات متداول و پاسخ ‌ها

در این قسمت، به برخی از سوالات متداول کاربران در مورد عدم کار درست دور تند ماشین لباسشویی پاسخ داده می ‌شود.

دور تند لباسشویی

1. چرا دور تند ماشین لباسشویی هنگام روشن کردن کار نمی‌کند؟

این مشکل ممکن است به دلیل نقص فنی در ماشین لباسشویی، مشکل در برقراری اتصالات الکتریکی، یا خرابی در کنترل‌ های الکترونیکی باشد. برای تشخیص دقیق مشکل و رفع آن، بهتر است با تعمیرکاران مجرب ما در مجموعه کارو سرویس مشاوره کنید.

2. آیا می‌توانم خودم دور تند ماشین لباسشویی را تعمیر کنم؟

در صورتی که تجربه ‌ی کافی در تعمیرات الکترونیکی و مکانیکی ندارید، تعمیر دور تند ماشین لباسشویی را به تعمیرکار مجرب محول کنید. اشتباهات در تعمیرات می ‌توانند مشکلات بیشتری ایجاد کنند و هزینه ‌های اضافی به دنبال داشته باشند.

3. چقدر هزینه تعمیر دور تند ماشین لباسشویی است؟

هزینه تعمیر دور تند ماشین لباسشویی به میزان خرابی و نیاز به تعویض قطعات مختلف مرتبط است. اگر قطعاتی نیاز به تعویض دارند، هزینه ‌ها بیشتر خواهند بود. جهت اطلاع از تعرفه تعمیرات لوازم خانگی از جمله هزینه تعمیر ماشین لباسشویی کلیک نمائید!

4. آیا تمیزکاری منظم ماشین لباسشویی می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند؟

بله، تمیزکاری و نگهداری منظم ماشین لباسشویی می ‌تواند از بروز مشکلات و عدم کار درست دور تند جلوگیری کند. بررسی و تمیزکاری منظم سیستم ‌ها و قطعات دستگاه باعث بهبود عملکرد آن می ‌شود.

مقاله معایب باز ماندن طولانی مدت در یخچال فریزر را از دست ندهید!

نتیجه‌گیری

نتیجه‌گیری

دور تند ماشین لباسشویی یک وسیله مهم و کارآمد برای شستشوی لباس ‌هاست. اما به دلیل مصرف مکرر و طولانی‌ مدت آن، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید که باعث عدم کار درست آن می ‌شود. در این مقاله، به دلایل مختلفی که باعث عدم کار درست دور تند ماشین لباسشویی می ‌شود، پرداختیم و راه‌ حل ‌هایی برای رفع آن ‌ها ارائه دادیم. همچنین، به پرسش ‌ها و پاسخ‌ های متداولی که ممکن است در این زمینه وجود داشته باشد، پاسخ دادیم.